Forum upgrade

Moderators: S., phpBB2 - Administrators

Forum upgrade

Postby Scorn » Tue Dec 15, 2009 12:39 am

Bij deze heb ik een nieuw forum geïnstalleerd, versie phpBB 3.0.6 (we komen van phpBB 2.x).
Deze versie biedt meer mogelijkheden aan de beheerders om spam tegen te gaan. Desnoods zullen ze overgaan tot het handmatig activeren van nieuwe gebruikers.
Alle gegevens zijn geconverteerd naar een nieuwe database, hopelijk zijn de meeste gegevens behouden gebleven.
De skin kan ik later nog verder customizen eventueel, dat was vandaag geen prioriteit.

Als het nieuwe forum problemen zou geven kunnen we nog altijd teruggaan naar het oude forum (installatie+database zijn er nog).

PS: De zoekoptie kan momenteel nog traag zijn aangezien phpBB nog bezig is met het herindexeren van posts.
Last edited by Scorn on Tue Dec 15, 2009 1:02 am, edited 1 time in total.
Scorn

Re: Forum upgrade

Postby V. » Tue Dec 15, 2009 12:52 am

Nieuw forum + opties zien er nice uit!
V.

Postby sloek » Tue Dec 15, 2009 4:16 am

ziet er inderdaad een pak properder uit.
Cheers!
sloek

Postby JonaarS » Tue Dec 15, 2009 8:40 am

Goed om weten. :)
Bedankt om ons wat uit die SPAM shit te helpen!
JonaarS
Site Admin

Postby Seth » Tue Dec 15, 2009 10:11 am

Ik vond de vorige lay-out stukken beter, maar soit, als het spambots tegen kan gaan...
Seth

Postby Heretic Blaze » Tue Dec 15, 2009 10:30 am

I like
Heretic Fist against the Modern World !
www.myspace.com/hereticblaze
Heretic Blaze

Postby S. » Tue Dec 15, 2009 4:36 pm

Seth wrote:Ik vond de vorige lay-out stukken beter, maar soit, als het spambots tegen kan gaan...

Idem, maar die oude skin hebben ze niet meer... Als er een manier is om die oude skin te implementeren, graag!
As autumn leaves fall and wither, so are my hopes blighted. Almost as I came, I depart.
Ludwig van Beethoven

http://www.deaden.org
S.
Site Admin

Postby Cerulean » Tue Dec 15, 2009 4:38 pm

Yea de autist in mij houdt niet van de nieuwe skin :) Voor de rest enkel positief dat we van de spammers verlost zijn natuurlijk...
Cerulean

Postby Serpent » Tue Dec 15, 2009 4:42 pm

Cerulean wrote:Yea de autist in mij houdt niet van de nieuwe skin :) Voor de rest enkel positief dat we van de spammers verlost zijn natuurlijk...

²
Serpent

Postby V. » Tue Dec 15, 2009 6:36 pm

Kom op! Deze upgrade is schitterend. Het is iets meer kitchy, toegegeven, maar mits mss. een paar kleine graphische aanpassingen* is dit toch veel beter vind ik.

(lees: vooral de 'friends & fous-optie' is een grote deugd)

* graphische aanpassingen: in de tred van kleur-edits & pictogram-edits
Last edited by V. on Thu Dec 17, 2009 2:51 pm, edited 2 times in total.
V.

Postby Thunraz » Tue Dec 15, 2009 6:47 pm

Seth wrote:Ik vond de vorige lay-out stukken beter,

²

Veel simpeler (en dus ook overzichtelijker) dan de huidige.
Thunraz

Postby Scorn » Tue Dec 15, 2009 10:28 pm

De Zed skin van het oude forum was voor phpBB2 en is jammer genoeg niet compatibel.
Ondertussen heb ik enkele kleuren aangepast. Indien iemand zich geroepen voelt om de rode pictogrammen te photoshoppen zodat ze beter passen in het design dan stuur maar door.. Ook als iemand zin heeft om een header foto te designen (960px * 100px) vertrekkende van het bestaande site logo, dan zal ik deze vervangen als de admins ze goedkeuren. (Gelieve dezelfde breedte, hoogte en bestandstype te behouden bij nieuwe bestanden.)

Verder is er nog een custom profielveld toegevoegd - zichtbaar bij registratie van een nieuwe gebruiker - om spambots die captcha kunnen omzeilen tegen te houden. Hopelijk zal dit volstaan voorlopig..
Scorn

Postby Lotta » Thu Dec 17, 2009 11:14 pm

Serpent wrote:
Cerulean wrote:Yea de autist in mij houdt niet van de nieuwe skin :) Voor de rest enkel positief dat we van de spammers verlost zijn natuurlijk...

²

³
Lotta

Postby V. » Tue Dec 22, 2009 4:19 pm

Scorn wrote:De Zed skin van het oude forum was voor phpBB2 en is jammer genoeg niet compatibel.
Ondertussen heb ik enkele kleuren aangepast. Indien iemand zich geroepen voelt om de rode pictogrammen te photoshoppen zodat ze beter passen in het design dan stuur maar door.. Ook als iemand zin heeft om een header foto te designen (960px * 100px) vertrekkende van het bestaande site logo, dan zal ik deze vervangen als de admins ze goedkeuren. (Gelieve dezelfde breedte, hoogte en bestandstype te behouden bij nieuwe bestanden.)

Verder is er nog een custom profielveld toegevoegd - zichtbaar bij registratie van een nieuwe gebruiker - om spambots die captcha kunnen omzeilen tegen te houden. Hopelijk zal dit volstaan voorlopig..

voorstel:
de huidige (zwarte) banner achtergrond gewoon zelfde kleur instellen als die van de php top banner + "BlackMetal.be
Black Metal Forum" weglaten en het ziet er toch als "slick" genoeg uit, niet?

zoals dit:

Image
V.

Postby Scorn » Tue Dec 22, 2009 10:33 pm

Merci, is voor gezorgd...

Dutch and French language packs have been installed as well in the meanwhile. In the User Control Panel under Board Preferences you can choose your default language for the forums.
For some reason the images containing text for the other languages are not applied (the English ones are always shown). I've posted this issue in the community forum of phpBB and will try again to fix this when I get a reply.
Scorn

Next

Return to FAQ/Forum Rules